Mitä toiminnallisuuksia IFS Cloud tarjoaa sinulle ja markkinoillesi? 

Alkuperäinen kirjoitus IFS:n sivuilla. Julkaissut IFS.

IFS Cloudin avulla voit hyödyntää toimialaltasi hankittua kokemusta ja asiantuntemusta järjestelmän toiminnoissa, joita et yksinkertaisesti löydä muista tuotteista. IFS kehittää ja toimittaa yritysohjelmistoja ympäri maailmaa asiakkaille, jotka valmistavat ja jakavat tavaraa, rakentavat, ylläpitävät omaisuutta sekä hallinnoivat palvelukeskeistä toimintaa. Tässä blogissa on joitain IFS Cloudin 21R2:n toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia valmistavaan teollisuuteen, palvelujen hallintaan, rakentamiseen ja suunnitteluun sekä energiasektorille. 

IFS Cloud yleisesti markkinoille 

IFS:n tavoitteena on ollut auttaa yrityksiä keräämään dataa, jota tarvitaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi ja suorituskyvyn parantamiseksi ympäristön kestävyysstandardien mukaiseksi – IFS Cloud Sustainability Hub on pian saatavilla Microsoft Teamsissa. 

Markkinoiden erottajana ja jatkuvana IFS Cloudin kehitystä edistävänä tekijänä alustan käyttökokemus on myös päivitetty. Uusien brändäysominaisuuksien avulla voit integroida oman ulkoasun ja tuntuman järjestelmään ja luoda houkuttelevamman kokemuksen käyttäjille. Mukauttamista ja analyyttisiä ominaisuuksia lisäämällä voit yhdistää datan, toiminnot ja tapahtumat yhteen paikkaan. 

Update Studion avulla voit analysoida julkaisupäivitystä ja ymmärtää, mikä vaikutus sillä voi olla konfigurointiin tai mukauttamiseen, ennen kuin teet muutoksia. Tämä on osoittautunut erityisen tärkeäksi säännellyillä toimialoilla toimiville asiakkaillemme. 

Palvelujen hallinta 

IFS Cloudin kulmakivi on auttaa sinua tarjoamaan erinomaista palvelua kaikilla toimialoilla. Uusi IFS Cloudin palvelulogistiikkatoiminto antaa sinulle mahdollisuuden pitää kokonaisvaltainen palvelu sujuvana. Huoltoteknikoilla, jotka eivät voi matkustaa työn suorittamiseen tarvittavan materiaalin kanssa, on aina tarvitsemansa materiaalit/varaosat paikan päällä. Siksi tämän uuden ominaisuuden ansiosta voit nyt toimittaa materiaalit suoraan työmaalle ennen työn alkamista. Lisäksi hankinnan ”dynaaminen” tuoteluettelo (tiedot päivittyy reaaliajassa) mahdollistaa helposti hyväksytyn tilapäisen osien hankinnan tavarantoimittajalta. Kun huoltoteknikko on paikan päällä ja huomaa, että heiltä puuttuu osia tai tarvikkeita, heillä on nyt mahdollisuus ostaa tuote hyväksytyltä paikalliselta toimittajalta vastatakseen tarpeeseen nopeasti ja toimittaakseen ensimmäisen korjauksen. 

Uuden palveluluettelon avulla voit edetä aika- ja materiaalipohjaisista palveluista tuotteistettuihin palveluihin. Nyt on mahdollista määritellä, miten pakkaat, toteutat ja myyt tuotteistettuja palveluita, mikä auttaa sinua saavuttamaan johdonmukaisia ​​ja toistettavia tuloksia. Yksittäiset mallit määrittelevät komponenttipohjaiset palvelut, mikä tekee palveluluettelon päivittämisestä helppoa yrityksesi ja tarjontasi muuttuessa. 

On tärkeää, että kenttätyöntekijät voivat päivittää koko päivän ajan työtilanteensa, jotta se on tiedossa tarkasti ja näkyy myös muille käyttäjille. IFS Mobile Work Orderin avulla kenttätyöntekijät käyttävät mobiilisovellusta työpäivän hallintaan alusta loppuun, mukaan lukien tauot, laajuuden muutokset ja uudelleentehtävät. Lisäksi tarkistuslistat (kysymysluettelo) voidaan määrittää näkymään käyttäjälle, kun hän kirjautuu sisään tai ulos. Automaattiset aikataulu- ja lähetyspalvelut käyttävät sitten mobiiliympäristön vuorotilapäivityksiä tehdäkseen parhaita mahdollisia resurssien ajoitusta ja töiden lähettämistä koskevia päätöksiä. 

Valmistava teollisuus 

Valmistajien kohtaama paine ja yleinen häiriö ei ole koskaan ollut suurempi. Viimeaikaisia esimerkkejä ovat Covid-19-pandemia, jatkuva digitaalisten häiriöiden taso yritysten siirtyessä kohti Teollisuus 4.0:aa ja vuonna 2021 ongelmat, kuten Suezin kanavan tukos. Liiketoiminnan ketteryys on aina ollut ratkaisevan tärkeää, mutta nykyinen ilmapiiri on korostanut oikeiden työkalujen tärkeyttä. Organisaatioiden on täytynyt reagoida paitsi nopeasti, mutta heidän on myös löydettävä parhaat tavat toimia olemassa olevan tiedon varassa. Etenkin nopeatempoiset valmistavassa teollisuudessa toimivat yritykset, jotka saavat usein varhain aamulla tilauksia, jotka on lähetettävä päivän loppuun mennessä, kysyvät yhä useammin itseltään: 

  • Voinko hyväksyä tämän tilauspyynnön kokonaan? 
  • Mitä vaikutuksia tämän tilauksen priorisoinnilla on tämän päivän aikatauluihin 
  • Mikä on optimaalinen aikataulu jatkossa – tämänhetkisen pyynnön lisäksi myös tulevissa tilauksissa? 

Uusi IFS:n Intraday Planning vastaa tällaisiin kysymyksiin tuomalla keskeiset tiedot yhdelle näytölle. Voit nyt tasapainottaa materiaalien ja resurssien lyhyen aikavälin tarjonnan ja kysynnän päivän optimaalisen aikataulun mukaan. Tämä voidaan tehdä jopa minuuttiaikataululla, jolloin voit hyödyntää erittäin tarkkaa tuotantosuunnittelun muotoa. Suorittamalla saman päivän tilaukset ”intraday planningin” avulla voit parantaa tulostasi ja asiakaspalveluasi samalla kun pidät suunnitellut tuotantohäiriöt mahdollisimman pieninä. 

Energia ja resurssit 

Tunnet liiketoimintaprosessisi aina parhaiten, joten älykkäin tapa parantaa niitä on sinun itsesi toimesta. Uusi APM (Asset Performance Management) -parannus ja uudet pilvitallennusvaihtoehdot antavat sinulle enemmän hallintaa ja valinnanvaraa. APM:ssä Business Process Automation (BPA) -suunnitteluvirrat on lisätty Equipment Data Collectioniin (EDC), mikä tarjoaa visuaalisemman tavan konfiguroida järjestelmä. Uusien vedä ja pudota -ominaisuuksien ansiosta sinun ei enää tarvitse olla ohjelmistokehittäjä määrittääksesi tiedonkeruutulosteita. 

IFS:n uudessa julkaisussa esitellään uusia pilvitallennusvaihtoehtoja, joiden avulla voit tallentaa asiakirjoja ja muuta mediaa ERP-ydintietokannan ulkopuolelle. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden hyödyntää halvempaa tallennustilaa tämän tyyppisille tiedoille ja helpottaa myös tapahtumatietokannan hallintaa. Asiakirjojen ja muun median erottaminen IFS-ympäristöstä nopeuttaa varmuuskopiointiaikoja erityisesti suuria määriä käsitteleville asiakkaille. 

Uuden ”procurement punchout” -toiminnon ansiosta sinun ei enää tarvitse säilyttää esimerkiksi kaikkia toimittajan osia tietokannassasi. Sen sijaan voit nyt ”lävistää” – ts. mene toimittajan verkkokauppaan, valitse osat ja palaa IFS Cloudin hyväksyntätyönkulkuun. Ulkopuolisten verkkokauppojen käyttöä helpottamalla hankintaprosessin kokonaistehokkuus paranee merkittävästi. 

Rakentaminen ja suunnittelu 

Yksi näkemistämme toimialan tärkeimmistä trendeistä on lisääntynyt keskittyminen palvelujen toimittamiseen koko omaisuuden elinkaaren ajan, joka kattaa sekä rakennus-, käyttö- että ylläpitovaiheet omaisuuden elinkaaren aikana. Tämä taustatrendi on merkittävä tekijä IFS Cloud -strategialle, ja IFS:n tekemät investoinnit on suunniteltu parantamaan tukea koko omaisuuden elinkaarelle. IFS Cloud 22R1 -julkaisun myötä löydät merkittäviä parannuksia, ei vain projekti-, omaisuuden- ja palveluhallintaprosesseihin, vaan myös niitä tukeviin prosesseihin, esimerkiksi talous- ja henkilöstöhallinnon prosesseihin. 

Uusi työtoimintojen aikataulu sisällytettiin IFS Cloudin alkuperäiseen julkaisuun, ja parannuksia on tehty arvioiden tarkasteluvaihtoehtoihin entisestään. Nyt on mahdollista ryhmitellä kustannuselementit yksinkertaisiin yhteenvetoryhmiin ja näyttää ne sarakkeina esimerkiksi materiaalin, työvoiman tai alihankintasopimuksen mukaan. Tämä parantaa tarkkuutta, koska estimaattorin on paljon helpompi vahvistaa arvio. Lopuksi käyttäjillä on nyt mahdollisuus tarkastella arvioita Quantity Breakdown Structure (QBS) -rakenteen mukaan, porautumalla ylös ja alas QBS-solmun arvioon. 

Uudet kassavirtaennuste-toiminnot tukevat lyhyemmän ja pidemmän aikavälin suunnittelua, ja ennusteita voidaan analysoida tulevaisuuteen aina päiväkohtaisista näkymistä vuosittaisiin. Lisäksi kassavirtoja voidaan suunnitella projekti ja yritystasolla. Uusi toiminnallisuus hyödyntää IFS:ään jo rakennettuja kassavirtalähdetietoja, joten toiminnallisuuden käyttö ei vaadi suuria ponnisteluita. Käyttäjän on helppo myös porautua aina lähdedataan asti. Jatkossa on siis helppo tarkastella tulevia maksuja ja saamisia esimerkiksi kausittain ryhmiteltynä.

Tavoitteena on tukea käyttäjää saamaan laaja kuva projektin määristä ja kuluista koko elinkaaren aikana, jotta projektit pystytään toimittamaan turvallisesti maaliin ajallaan sekä budjetissa.